czwartek, 5 lipca 2012

Czekoladowiec


Od jakiegoś czasu chodził za mną czekoladowiec i w końcu kupiłam formę i upiekłam. Wyszedł  nie za słodki czyli w sam raz dla dzieci z czekolady gorzkiej i wilgotny. Po prostu pycha a co najważniejsze szybko się go robi. Przepis znalazłam tu

Składniki:
170 g gorzkiej czekolady o zawartości 70% kakao
80 g masła
4 jajka
100 g cukru
szczypta soli
30 g mąki


Piekarnik nagrzewamy do 180 °C, blachę smarujemy masłem i wykładamy papierem do pieczenia. Gdy nagrzewa nam się piekarnik roztapiamy czekoladę z masłem w rondelku w większym z gotującą się wodą. Gdy już się roztopi chłodzimy. Jajka ubić z cukrem i solą aż powstanie kremowa masa. Obie masy połączyć,  wymieszać i dodać mąkę i znów wymieszać. Najlepiej ubijaczką do piany ręcznie. Wlać ciasto do przygotowanej blachy i wygładzić powierzchnię. Piec 15-20 min w nagrzanym piekarniku. Powierzchnia tarty powinna być elastyczna i miękka w dotyku. Gdy ostygnie wyjąc z formy i pokroić na kawałki. Przyozdabiać czym dusza zapragnie.





Szybkie ciasta - czyli RATUNKU GOŚCIE!!!Czekolada w roli głównejZ dziećmi i dla dzieci

5 komentarzy:

  1. Fajnie to wygląda. Masz śliczne dzieciaki

    OdpowiedzUsuń
  2. ciekawi mnie czy produkty sa podane w gramach czy dekagramach?

    OdpowiedzUsuń
  3. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  4. Czy to mialo zlekka przypominac zakalca?!

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...