sobota, 12 stycznia 2013

Ciasto z prażonymi orzechami i migdałami

Następne ciasto znów mam radochę z pieczenia ciast i co najważniejsze po pierwszych niepowodzeniach ciasta znów wychodzą :D.Przepis dostałam od mamy koleżanki z pracy. Pierwszy raz jadłam ciasto z orzechami naprawdę ze smakiem. Jako, że miałam mało orzechów dodałam migdały i wyszło całkiem nieźle i smacznie.

Składniki

Ciasto:

  • 1/2 kg mąki (3 szklanki)
  • 1/2 kostki margaryny lub masła
  • 1/2 szklanki cukru pudru
  • 2 jajka
  • 2 łyżeczki miodu
  • 1 łyżeczka sody
  • Słoik marmolady
Masa orzechowo-migdałowa
  • 15 dag orzechów włoskich i 15 dag migdałów Marsyl
  • 1/2 kostki masła
  • 2 łyżki miodu
  • 1/2 szklanki cukru
Piana:
3 białka
1/2 szkl cukru
1 łyżka mąki ziemniaczanej Kupiec
1 łyżka mąki pszennej
opakowanie wiórków kokosowych

Wykonanie

Ciasto:
Zagnieść ciasto z wszystkich składników. Podzielić na 2 części 2/3 ciasta rozwałkować na spód, a 1/3 wsadzić do lodówki. Na wyłożone ciasto rozsmarowujemy marmoladę. Przygotowujemy masę orzechowo-migdałową.

Masa:
Roztapiamy masło, dodajemy cukier i miód wszystko wymieszać. Dodajemy orzechy i migdały i prażymy 3 minuty.

Gotową masę wylewamy na ciasto i marmoladę. Na to trzemy ciasto z lodówki. Wkładamy do piekarnika nagrzanego do 200 stopni i pieczemy 20 min. 
W tym czasie ubijamy białek z cukrem i mąkami. Na suchej patelni prażymy wiórki kokosowe gdy ostygną dodajemy je do ubitej piany na samym końcu.
Wyciągamy ciasto z piekarnika wylewamy pianę z wiórkami i pieczemy kolejne 20 min nie zmieniając temperatury.
Smacznego






2 komentarze:

  1. wyglada obłednie :) daj kawałek :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciasto wyszło na prawdę super :). Do jego przygotowania użyłam niektórych akcesoriów kuchennych, jakie przydają mi się przy wyrabianiu ciast. Należą do nich m.in. odpowiednia forma do ciasta, tylka cukiernicza, a także zakupiona ostatnio na https://duka.com/pl/jedzenie-i-serwowanie-potraw/sztucce/sztucce-do-serwowania-potraw poręczna łopatka do ciast. Dzięki wymienionym przyrządom, przygotowanie jakiegokolwiek ciasta nie stanowi dla mnie większego problemu.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...